субота, 19. новембар 2011.

Gabon torta


KORA:
7 belanaca
7 kasika secera
100gr.mlevenih oraha(lesnika)
1 kasika brasna
2 kasike fila
FIL:
21 zumance
300gr.prah secera
500gr.margarina
300gr.cokolade
2dcl.slatke pavlake(ili 100gr.slaga)
Posto se u koru stavljaju po dve kasike fila,potrebno je napraviti prvo fil.Po originalnom receptu,fil se ne kuva na paru,vec se samo izmute sastojci.Ja licno ne volim torte sa "zivim"jajima,pa ga zbog toga obavezno kuvam na pari.
Umutiti zumanca sa prah secerom,pa ih kuvati na pari oko 15min.dok ne pocne fil da se zgusnjava,pa dodati cokoladu na kockice i kuvati jos 10-ak minuta.Da li vam je fil gotov,proverite tako sto cete malo fila staviti na tacnu.Ako ne curi,znaci da je gotov.Kada se fil ohladi,sjediniti ga sa umucenim margarinom.
Po originalnom receptu,slatka pavlaka ili slag se dodaju odmah .Ja slatku pavlaku dodajem tek kad filujem tortu.U kore stavljam fil bez slatke pavlake.Dodatno umutim jos i 3dcl.slatke pavlake kao fil II,jer mi je torta tako kremastija,a i volim ukus slatke pavlake.
Za koru umutiti belanca sa secerom,dodati mlevene orahe ili lesnike,1 kasiku brasna i 2 kasike fila,pa sjediniti kasikom.Smesu izliti u pleh (38x26) i peci koru na 200C.Na isti nacin napraviti jos 2 kore.


Filovati:kora,fil,slatka pavlaka...,pa celu tortu premazati sa cokoladnim filom.


Tortu dekorisati sa slagom po zelji.
P.S.Ja sam ovog puta u fil dodala i 100gr.mlevenih lesnika.





11 коментара:

  1. Torta je jako ukusna i baš si je fino ukrasila... Spremam se da je napravim već ko zna koliko dugo i nikako da se odvažim, mada sam ja sa torticama na distanci tj. nisam nešto vična pripremanju torti:) Svidja mi se kako si ovo izvela!

    ОдговориИзбриши
  2. U pravu si kada kazes da je kremasta .je prefina je ..ja sam pravil aokruglu(godivin recept) i svuima se dopala !!!
    Ti si svoju lijepo ukrasila !

    ОдговориИзбриши
  3. Opet jedna divna torta od tebe.Znas li odakle joj naziv Gabon torta?

    ОдговориИзбриши
  4. Nisam čula za ovu tortu. Moje znanje iz poslastićarstva se tako poboljšalo sa svima vama.

    ОдговориИзбриши
  5. Torta je bas lepa i kremasta... I mnogo mi se dopada kako si ju ukrasila! :)

    ОдговориИзбриши
  6. Draga Nale,ako ti treba pomoc,samo javi:))
    Ruzo,hvala.Posto si je i sama probala,znas i kakvog je ukusa.:))
    Dzoli,ne znam kako torte dobijaju nazive:))Ja volim sama da ih osmisljavam i kada treba da je nazovem,bas tezak zadatak.Meni ime nije vazno,vec ukus,a ova torta po meni je torta broj 1 od cokoladnih:)
    Jeco,ako odlucis da je probas neces pogresiti.:))
    Miki,hvala:))Pravila sam za skolsku drugaricu mog starijeg sina,za 14 rodjendan,a ne voli fondan.Meni je bila simpaticna,a sto mi je vazno,i njoj se svidela:))Pozz

    ОдговориИзбриши
  7. Predivna torta..mogu da zamislim kako je samo ukusna jer izgleda jako privlacno!

    ОдговориИзбриши
  8. Ovo je definitivno ukusna torta, napravila si je i ukrasila, SVAKA TI ČAST!

    ОдговориИзбриши
  9. Jako fina torta ! Recept mi je odličan i jako mi se sviđa kako si je napravila i ukrasila. Prava rođendanska torta !

    ОдговориИзбриши
  10. Prvi put sam probala ovu tortu pre tri godine i od tada mi je omiljena čokoladna torta. Prosto se topi u ustima, jedina mana su joj živa jaja u filu

    ОдговориИзбриши
  11. Drage moje,ako vam treba cokoladna torta,necete se preci ako je napravite.
    Aleksandra,i ja ne volim a i ne pravim torte sa zivim jajima.Zato sam ovu tortu i modifikovala.Obavezno skuvam fil na pari,kao sto sam napisala,ohladim,dodam margarin,pa dalje pravim kore.Po meni je jos ukusnija nego sa zivim jajima.Zbog toga ne pravim i onu cokoladnu gde je jedan deo fil,a od drugog se peku kore.Pozz

    ОдговориИзбриши